суббота, 4 марта 2017 г.

І-й Міжнародний Освітній Форум

відбувся у м.Харкові 2-3 березня 2017 року. https://www.facebook.com/eucationforumkharkiv/

Ключові моменти з виступів:
Микола Кириченко, перший проректор - проректор з науково-методичної та навчальної роботи ДВНЗ "Університет менеджменту освіти" НАПН України. Освіта має бути компетентнісною. Учень має знати, як і де шукати знання.
Володимир Ігнат'єв, обласна державна адміністрація. Актуальність - підвищення якості освіти.
Віктор Круглов, генеральний директор видавництва "Ранок". Все розпочинається з освіти.
Тарас Кремінь, народний депутат України. Потрібно бути модерновими у сприйнятті позитивного освітнього досвіду.
Арі Покка (Фінляндія), директор фінської гімназії Шильд. Складові фінської освіти:
1. Значна автономія.
2. Співпраця та довіра.
3. Підготовка вчителів та директорів.
4. Свій навчальний план для кожної школи.
5. Інновації та нове навчальне оточення.
Кожна школа у Фінляндії відрізняється від іншої - має певну особливість. Саме вчителі в школі є розробниками програм. Підтримують цю роботу - довіра до вчителя. І тоді ми маємо вчителя, який має бажання розвиватися і зробити щось для школи.
Як створювати щось власне. Вибираєте що ви можете запозичити з досягнень інших шкіл. Але набагато краще створювати своє. бути критичним до досягнень інших: Як я можу це застосувати? Коли ви щось розвиваєте, завжди робите помилки. Це можливість для розвитку. Це добре робити помилки знову.
Роль вчителя. Скільки часу він приділяє навчанню, а скільки він є порадником, помічником для учня. визначите це для освітньої системи України.
Як залучати чоловіків до вчительської професії? Потрібно розпочинати ще з початкової школи.
У школі є посада тьтора, який допомагає учневі обрати майбутню професію.
Інспекції навчального закладу закінчилися у 80-х роках. Хто вирішує, як правильно працювати? Є оцінювання на національному рівні і самооцінювання наприкінці року і вписано в програму школи. Вчителі самі усвідомлюють, як і що робити.
Батьківське самоврядування. Роль батьків велика, але більш у підтримці, ніж у втручанні. Школа сама вирішує, чи потрібне батьківське самоврядування. Наприклад, в школі Арі його немає.
Ене-Сільвія Сарв (Естонія), експерт Європейської асоціації досліджень освіти Innove Estonia, дослідник та викладач. Реформи в освіті Естонії розпочалися і послідовно розвивалися з 1987 року.
Джерела доброякісності естонської освіти:
1. Культурні традиції. Лютеранство.
2. Традиційно (високий) рівень грамотності освіти.
3. Вірні вибори та рішення.
4. Система підготовки та підвищення кваліфікації.
5. Внесок закордонної Естонії.
Реформи розпочиналися знизу і підтримувалися зверху. Як? Інціативна група - Конгрес вчителів - Оргдіяльнісна гра - Конкурс навчальних програм - Концепція, структура школи - 4 гілки учбового плану.
Навіщо?
- демократизація
- гуманізація та гуманітаризація школи, учбового плану
- підвищення та визнання цінності освіти
Обрали учбову програму, а не учбовий план, тому що перший розпочинається з людини, а другий зі знань. Спочатку школи переписували державну учбову програму, а поступову почали створювати власну. Колективна творчість.
Зростає кількість приватних шкіл. Хоча система державної освіти дуже гарна, але все ж вона не відповідає потребам батьків.

Микола Кириченко. Жодна з попередніх освітніх реформ в Україні не була завершена. Молода людина зачасту не може використати набуті знання для реалізації успішної траекторії життя. Не вчимо дитину і її батьків самопізнанню. Реалізувати ініціативу проведення загальних вчительських зборів.


Комментариев нет:

Отправить комментарий

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...