суббота, 6 апреля 2013 г.

Вчитель-новатор

4 квітня 2013 року у м. Києві відбувся IV Всеукраїнський Форум Microsoft "Учитель-новатор". Захід зібрав понад 100 освітян з усієї України.

У своєму виступі Дмитро Шимків, генеральний директор "Майкрософт Україна", подякував учасникам Всеукраїнського конкурсу Вчитель-новатор та привітав переможців. Побажав плідної співпраці - використовувати новітні технології в навчанні завжди. Компанія сприятиме поширенню власного освітнього досвіду вчителя на всю Україну. Пан Шимків має мрію, щоб вчителі з часом могли заробляти на своїх продуктах. Якщо у когось є ідеї реалізації цього шляху, запрошуємо поділитися. Інтелектуальна складова, яка створюється в Україні, повинна бути здобутком країни.


Ольга Свириденко, керівник освітньої програми Microsoft "Партнерство в навчанні". Можна втілити будь-яку  ідею за допомогою продуктів Майкрософт. Приклади практики. Технології лише інструмент для реалізації того потенціалу, що Ви маєте. Пані Ольга представила Windows 8. Присутні використовують поодиноко. Вчимося користуватися. Операційна система є однаковою для всіх тач-пристроїв:
- плиточний інтерфейс,
- миттєва, немає моменту очікування,
- немає кнопки "Пуск".
Зручний спосіб обладнання внутрішніх застосунків. Дозволяє реалізувати новий компонент інновації.

Тамара Пушкарьова, заступник директора Інституту інноваційних технологій та змісту освіти МОН. Високі технології в освіті потребують активної позиції держави. Залишається проблемою розробка електронного контенту. Дитина повинна бути успішною особистістю. Але існують стримуючі фактори: недостатня матеріальна база, методичне забезпечення, підготовка педагогічних кадрів, мотивація. Але, звертаючись до аудиторії, зазначила, що всі Ви вже є новаторами, взірцем для своїх колег.

Світлана Литвинова, директор методичного центру інформаційних технологій в освіті управління освіти Оболонського району м. Києва, член журі IX Всеукраїнського конкурсу "Вчитель-новатор", провела огляд робіт переможців. Загальна кількість робіт - 2586 різного напрямку: електронні освітні ресурси, презентації тощо. За предметами найбільша кількість робіт з української мови та літератури, алгебри, англійської мови, інформатики. У мережі Партнерство в навчанні у гілці обговорення конкурсних робіт було написано 1487 коментарів. Актуальне питання для проектів: Що роблять діти? Порада: додайте відео, інтерв'ю, самостійне проведення дослідів, приклади діяльності учнів, відгуки батьків. Майкрософт пропонує 40 програм, які відповідають пошуковій, навчальній діяльності та можуть бути застосовані у власній освітній практиці. 
Проаналізовано роботи переможців: 
- акуальність, 
- соціальність, 
- візуалізація, 
- залучення громади, 
- масштабність, 
- інтеграція окремих предметів в навчальні плани інших, 
- елетронні освітні ресурси,
- мультиплікація. 
Гран-прі конкурсу робота Васяніної О.А., соціального педагога та учителя інформатики ліцею № 157 м. Києва, "Мистецтво мультиплікації: шлях від учня до майстра", яка представлятиме Україну на всесвітньому форумі, що відбудеться восени цього року в Буенос-Айресі, Аргентина.

Артур Кочарян, координатор програми "Школи-новатори", ознайомив з деякими внутрішніми застосунками Windows 8. Програма One Note 13. Особисто мене дуже вразила візуалізація листя у програмі Corinth.


Світлана Муравей, представник компанії Panasonic, партнера конкурсу та форуму. Спільна риса - пропонуємо рішення, щоб зробити навчальний процес більш яскравим. Майстерність українського вчителя зростає з року в рік.

Сергій Григор'єв, директор Ліцею інформаційних технологій, м. Дніпропетровськ. Виступ "Хмарні сервіси та електронна комунікація учителя з учнем". Світ змінився і ці зміни є принциповими для нас. Відбувається персоналізація та мобільність. Потрібні новітні підходи до надання комп'ютерних послуг. Було поставлене питання: Чи потрібен комп'ютер без інтернета?

Наталія Морзе, проректор з інформатизації навчально-наукової та управлінської діяльності Київського університету імені Бориса Гринченка. Формування в учнів навичок 21 століття на основі використання ІКТ. Ми маємо змінитися. Побажання змінити конкурсні роботи і як? Сьогодні знання знаходяться в мережах. Більшість знань отримуємо в спілкуванні, тому необхідно змінити методи навчання. Суспільство навчання - що це? Це комп'ютери? А якщо немає техніки? Контент не зміниться за ніч, навіть якщо несподівано буде грошовий дощ і Ви зможете придбати комп'ютери. Хто головний: вчитель чи учень? Учень повинен брати ініціативу. Як будувати новий контент? Які з навичок 21 століття ми вміємо формувати у дітей? Ми маємо і самі навчитися, щоб навчити дітей. "Інші діти" - що ми про них знаємо. Цифрове покоління і потребують нелінійних завдань, графічну візуалізацію, спілкування, налаштовані на співпрацю, навчаються граючись.
Етапи використання ІКТ на уроках вчителя (із досвіду)
- фрагментарно
- систематично, але в рамках старої освітньої парадигми знаннєвої - використовує лише вчитель для трансляції знань
- фрагментарно використовують учні для здійснення зворотнього зв'язку
- учні починають ефективно використовувати ІКТ для створення нових знань та співпраці
- інтеграція ІКТ відбувається у навчальний процес вдало та ефективно.
Останні етапи були відсутні у конкурсних роботах.
Фото дитини поруч з комп'ютером  у класі, яка відвернулася від пристрою. Чому? Потребує спілкування.
Що далі? Що можемо дати дитині?
- Добування нових знань за допомогою технологій.
Чи правильно ми використовуємо ІКТ?
Чи змінилася парадигма освіти?
- Ні. Вчитель - джерело знань, як і було.
Конкурсні роботи. Звертали увагу на 3 характеристики:
- Використання ІКТ для навчання.
- Співпраця.
- Створення нових знань.
Які критерії до кожної з них?
Використання ІКТ для навчання:
- Чи використовуввали ІКТ для створення знань ( учні є пасивними користувачами)?
- Чи використання ІКТ необхідно для створення знань (учні є активними користувачами)?
- Чи є роробниками знань (для батьків, інших учнів)?
Основні ідеї - використовують, створюють продукт.
Що таке співпраця:
- учні працюють в парах, групах
- чи мають учні спільну відповідальність?
- чи є робота взаємозалежною?
Результатом може бути зміст, процес, продукт.
Що таке створення знань:
- від учня вимагається створення знань?
- учні мають застосовувати створені знання в нових умовах, у новому контексті?
- навчальна діяльність учнів є міжпредметною?
Створення карти знань. учень інтерпретує, аналізує, узагальнює, оцінює, а такоє класифікую та систематизує.
Питання до пані Наталії було поставлено: Все це йде в розріз з вимогами до підготовки до ДПА, ЗНО. Як бути? Відповідь: Існує 2 шляхи: або йти вперед, або зупинятися.
Дітям потрібно бути успішними завтра. Потрібно дослухатися до ринку. Перебудуємо освіту - перебудуємо і мислення дітей.

Олександр Стрижак, заступник директора з наукової роботи Національного центру "Мала академія наук". Організація навчально-пізнавальної діяльності учнів на основі знаннєво-орієнтованих систем. Інновація починається з Вас. Важливо: маємо сформувати в учнів трансдисциплінарність.

Учасникам була запропонована робота у групах.
Ольга Свиреденко ознайомила з програмою "Партнерство в навчанні". Запропонувала приєднатися до програми "Вчитель-експерт", запуск якої відбувся 5 квітня цього року. Проанонсувала програму, що відкриється у травні "Школи-новатори". Можливість професійного розвитку за допомогою курсу "Навчання з технологій".



2 комментария:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...