среда, 2 ноября 2011 г.

Крітерії Оцінювання Портфоліо

Мова йде про учнівське портфоліо. Кожен вчитель знає, що робота над портфоліо вимагає багато часу, уваги та творчого підходу. І ось, нарешті, учні здають нам свої портфоліо і постає питання: як його оцінити?

Згідно Наказу МОНУ №329 від 13 квітня 2011 року Про затвердження Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти: 

Портфоліо - це накопичувальна система оцінювання, що передбачає формування уміння учнів ставити цілі, планувати і організовувати власну навчальну діяльність; накопичення різних видів робіт, які засвідчують рух в індивідуальному розвитку; активну участь в інтеграції кількісних і якісних оцінок; підвищення ролі самооцінки. 
Таке оцінювання передбачає визначення критеріїв для включення учнівських напрацювань до портфоліо; форми подання матеріалу; спланованість оцінного процесу; елементи самооцінки з боку учня тощо.
Тобто портфоліо і є одним із методів оцінювання. Положення про учнівське портфоліо розробляє навчальний заклад або міський методичний кабінет і зазначає  у ньому критерії оцінювання в нормах чотирьох рівнів досягнень: початковий, середній, достатній та високий. 
Загальні крітерії оцінювання: 
1. Якість доказів. 
2. Якість відтворення.
3. Якість демонстрації (представлення роботи).
4. Якість презентації (зібраний та оформлений матеріал). 
Крітерії оцінювання портфоліо залежать від спеціалізації навчального закладу. Наприклад, учням природничо-математичного профілю потрібно відобразити фізичні або хімічні експерименти, у той час як учням гуманітарного профілю - написати есе. Тобто вимоги до портфоліо учнів різні.
Також до крітеріїв оцінювання відносять: відбір матеріалів, роздуми, використання мультимедіа, документацію та авторське право, легкість у пошуку інформації, макет та текстові елементи, пояснення, граматику.
Підсумовуємо: єдиних крітеріїв оцінювання учнівського портфоліо не вироблено.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...